Egy hét Burgundiában

Publikálva: 2016, október 13 - 07:16
Szeptember 24-én a Dunaszerdahelyi Vidékfejlesztési Szakközépiskola II. B osztálya elindult Franciaországba, szakmai gyakorlat keretében megismerni Burgundia történelmi emlékeit.

Utunk első megállója Dijon, Burgundia közigazgatási és kulturális központja. A városnézés során megtekintettük a Notre Dame katedrálist, a Szépművészeti Múzeumnak otthont adó főhercegi palotát a nevezetes Szabadság térrel és élveztük a város vasárnapi hangulatát.

Hétfőn időutazásban volt részünk: meglátogattuk a több mint kétezer éve virágzó gall opidiumot, Bibracte-ot és Autun városát. A nap fénypontja egy csigatenyésztéssel foglalkozó farm megtekintése volt, ahol háromféle ízesítésű csigafinomságot kóstoltunk.

A keddi napot Lyonban töltöttük, Franciaország második legnagyobb városában. Ebédünket a 120 ha területű Park “de la Tête d’Or”-ban fogyasztottuk el. A város tüdeje egy csodálatos rózsakerten kívül állatkertnek és egy csónakázó-tónak is otthont ad. Délután az óváros nevezetességeit (Szt. János katedrális) és érdekességeit (traboules) tekintettük meg.

Szerdán délelőtt utunk a Cormatin-be a Dublé család kastélyába vezetett. Betekintést nyertünk az arisztokrácia életébe a nagy francia forradalom előtt. A kastélyt a vizes árkon kívül csodálatos franciapark övezi madárházzal és labirintussal. Délután ismét időutazás következett – Cluny bencés apátságának romjai. Ez a látogatás két szempontból is érdekes volt, az egyik, hogy bejárhattuk Európa egykor legnagyobb templomának maradványait (a templom hossza 168 m volt), másrészt a technika vívmányainak köszönhetően táblagépeken és egy 3D-s filmen láthattuk, milyen volt egykor, fénykorában az apátság. A délután még egy érdekességet tartogatott számunkra, Digoinban megnéztük a 19. században épült  csatornahidat, amely a Loire folyó felett vezet.

Csütörtökön uticélunk  Vichy volt. Egy csodálatos fürdővárost ismerhettünk meg, ahol egykor az arisztokrácia és más hírességek kezeltették emésztőrendszeri betegségeiket. A számtalan szálloda, sétányok és parkok az  Alliere folyó partján nagyon elvarázsoltak bennünket.  Délután megnéztük a város nevét viselő gyógycukorka gyártását, sőt meg is kóstoltuk.

Pénteken délelőtt a világörökség részét képező kórházmúzeumot tekintettük meg Beaune városában. A középkori hangulatát megőrző város mindnyájunknak elnyerte tetszését. A múzeum után kóstolóval egybekötött látogatás következett a nálunk is ismert Fallot mustárt készítő üzemben. Délután La Rochepot kastélyában gyönyörködtünk és a kastélyból nyíló csodás kilátásban.

Utunk során megcsodálhattuk Burgundia számos természeti szépségét (szőlőskerteket, legelőket Charolles-marhákkal, csatornákat lakóhajókkal…) és történelmi emlékeit, melyek varázslatossá és felejthetetlenné tették ezt a hetet.

Köszönet a támogatásért, amit városunktól kaptunk.