Közös ERASMUS + projektet valósít meg szentendrei testvériskolájával a Neratovicei téri Magán Szakközépiskola

Publikálva: 2023, október 12 - 14:53
A dunaszerdahelyi Neratovicei téri Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola diákjai és tanárai a „Légy természetes!” – énerősítő élménypedagógiai ERASMUS + pályázat keretén belül a szentendrei Petzelt József Technikum és Szakképző Iskola diákjaival és tanáraival közös programon vehetett részt Szentendre városában és környékén.

„Szentendrén szívélyes fogadtatásban részesültünk az iskola vezetősége, a kísérő tanárok és a diákok részéről. Az ebédünk egy igazi kulináris élmény volt, majd az osztályteremben kezdtük meg a programot. Itt a diákok bemeneti teszteket töltöttek ki, majd egy közös várostörténeti sétával ismerkedtünk a város múltjával és kulturális örökségével” – kezdi beszámolóját Bartalos Eszter, a dunaszerdahelyi iskola tanára.

„A második napon mélyebben beleástuk magunkat a programba, látogatást tettünk Szentendre egyik gyönyörű szigetén, amelyet Papszigetnek neveznek. Itt Egervári Júlia természetművész segített nekünk a természet inspiráló erejének kiaknázásában. Diákjaink lelkesen és kreatívan használták fel a természet által nyújtott anyagokat, és mindeközben kiemelkedő figyelmet fordítottak a fenntarthatóságra és a természet szépségének tiszteletben tartására.”

„A harmadik napot ismét a Papszigeten kezdtük egy bemelegítő gyakorlattal, majd a diákok csoportokban hajót építettek a vízparton. Ezt látható örömmel és lelkesedéssel tették, ami az alkotás folyamatának egyik csúcspontját jelentette. Délután Budapestre utaztunk, ahol a város lenyűgöző látnivalóiban gyönyörködhettünk. Ezután ellátogattunk a szentendrei Ferenczy Múzeumba, ahol György Gabriella múzeumpedagógus vezetésével megnéztük a város különböző pontjait ábrázoló festményeket. Ezt követően egy séta keretén belül saját magunk is felfedeztük ezeket a helyszíneket, hogy még közelebbről megismerjük azokat. Végül a diákok saját rajzaikon örökítették meg azt a helyet, ami a legjobban megérintette őket a városban” – folytatja a beszámolót Tóth Edina, a dunaszerdahelyi iskola tanára.

„Utazásunk utolsó napján délelőtt még programok vártak minket. Szintén alkotásra került a sor, ahol iskolánk diákjai két emberi alakzatot formáltak kövekből, ezzel mutatva a két iskola szoros kapcsolatát és együttműködését. Ez az utazás egy igazi művészi és kreatív felfedezés volt” – zárja beszámolóját Bartalos Eszter.

A pályázat fő célja a fiatalság környezet-tudatosságának fejlesztése élményszerűen, a természetművészet aktív jelenlétével.